Ping Düşürme Yolları [Programsız]

Tamamen duygusal nedenlerle (!) - 256 k adsl bağlantıyla internete bağlanıyoruz. Çevrimiçi oyun oynarken karşımıza büyük bir problem olan ping (gecikme) sorunu çıkıyor. Yüksek bağlantı hızına sahip olan arkadaşların bu tür sorunları olmaması nedeniyle burada 256 k bağlantıya sahip kullanıcılarımız için ping (gecikme süresi) düşürmeye yarayan komutları vereceğiz.

[Not: Komutları konsola gireceksiniz. Bazı komutları bir kez yazmanız yeterliyken bazılarını ise her oyuna girdiğinizde yazmanız gerekmektedir.]

cl_cmdrate 1
rate 2500
cl_updaterate 15
cl_resend 3
cl_cmdbackup 1


COUNTER-STRİKE 1.6 İÇİN PERFORMANS AYARLAR

max_fps 100
Bu komutla maksimum fps sınırınızı 100 yapmış olursunuz. Yani performansı kısıtlamamış olursunuz.

fps_modem 100
Bu komut yukarıdaki max_fps komutuyla aynı görevi yerine getiriyor. İyi bir kartınız varsa ve fps'nizi düşük görüyorsanız bu ilk 2 komut sanırım işinize yarar.

max_shells 2
max_smokepuffs 10

Maksimum göreceğiniz mermi deliklerini ve silahlarla ateş ettiğinizde ne kadar çok duman çıkaracağını ayarlar. max_shells'de default değer 120, [b:be153745a3]max_smokepuffs'da default değer 120 dir[/b:be153745a3].

gl_smoothmodels "0"
Bu komut modellerin kenarlarını daha pürüzsüz görmedinizi sağlar. Kapanması ufak bir FPS artışı sağlayabilir. gl_smoothmodels "1" komutuyla eski haline getirebilirsiniz.

hisound "0"
loadas8bit "1"

Sesleri 8 bit algılamayı ve yüksek sesleri duymamanızı sağlar. Bu da hafıza için yardımcı olabilir.

net_graph "3"
Bu komutla o anki fps'nizi görebilirsiniz. Eğer ekran kartınız kötüyse net_graph 1 ve 2 FPS'nizi 10 civarında düşürür, bundan en iyisi net_graph 3'dür. net_graph "0" komutuyla fps ekranını kapatabilirsiniz.

mp_decals "0"
Bu komutla mermi delikleri, logolar vs. görmemenizi sağlar dolayısıyla ekran kartına daha az görev düşer. Default değer 300'dür.

r_drawviewmodel "0"
Bu komutun görevi kullandığınız silahın modelinin gösterilmemesidir, yani ekranda sadece crosshair görürsünüz. Silah modelleri gösterilmeyeceği için biraz FPS artışı sağlanır. [b:be153745a3]r_drawviewmodel "1" yazarak eski haline getirebilirsiniz.[/b:be153745a3]
setinfo vgui_menus "0"
Alışveriş yaparken gelen resimli menüyü ortadan kaldırır. Böylece eskisi gibi yazılardan alışveriş yaparsınız.. (bence bu iyi bi komut özellikle bilgisayarı düşük olanlar için)

FPS yükseltmek için yapabileceğiniz diğer şeyler

Custom.hpk
Bu dosya nette CS oynarken oyundaki diğer oyuncuların logolarını depolar. Her seferinde siz silseniz bile yeniden oluşur. Bu da oyuna girdiğinizde bariz bir yavaşlamaya neden olur. Bunu engellemek için cl_download_ingame to 0 komutunu kullanabilirsiniz. (aynı zamanda diğer oyuncuların logolarını da göremezsiniz) Bu dosyayı sildiğinizde CS daha çabuk açılacaktır.

Vsync'i Kapatın
Kullandığınız çözünürlüğün 1024x768 tazeleme hızının da 85 Hz olduğunu düşünelim. Vsync eğer açıksa ekran kartınız normalde 200 FPS verebilecek kapasitede olsa bile siz oyunu 85 FPS ile oynarsınız. Fakat monitörünüzün tazeleme oranı 85 Hz iken 200 FPS ile oynamanız kesinlikle önerilmemektedir, çünkü eğer monitörünüzün tazeleme oranından yüksek bir FPS ile oynarsanız "yırtılma efekti" denen oldukça rahatsız edici bir durum oluşmaktadır. Siz vsync'i kapatın, fakat fps_max ve fps_modem değerlerini 80 (monitörünüzün tazeleme oranından 1-2 fps daha düşük bir değer) olarak atayın. Böylece hem yırtılma efekti oluşmamış olur, hem de FPSnizi düşürmek için bilgisayarınız değil Half-Life uğraşmış olur. Bu da smoke bomb atıldığında daha yüksek FPS almanızı sağlar. Vsync'i kapatmak için ekran kartınızın gelişmiş ayarlarının yapıldığı menüye bakınız.

Düşük Boyutlu Kaplamalar
Bazı haritalar için düşük boyutlu kaplamalar kullanarak fps'nizi inanılmaz derecede arttırabilirsiniz ama oyundan ve orjinal kaplamalardan mahrum olacaksınız ve bu bi süre sonra sizi sıkabilir. Mesela sadece dust için yaptığım kaplamarla (orjinali 1mb benimki 4kb) 10-20 civarı FPS artışı sağladım.

Komutlar

Komutları yazarken parantez içindeki değerler oyundaki varsayılan(default) değerlerdir.
Komutların açıklamaları ve ne işe yaradıkları o komutun **altında** verilmiştir.
Komutlarda her bir # bir rakamı temsil eder
Bazı değişkenlerin yanındaki "-" işareti o değişkenin sadece 1 veya 0 değeri(yani kısaca enable-disable) alabileceğini gösteriyor.


/gl_picmip #.## (0.00)
Genel texture,model,skin kalitesini düşürerek ekran kartınız üstündeki yükü hafifleten bu komutta,ne kadar "yüksek değerler" verirseniz kalite o kadar düşer,buna bağlı olarak "FPS yükselir".

**Önerilen değer 0.75**

NOT:Bu değeri çok fazla yükseltmeniz durumda çok ciddi bir problemle karşı karşıya kalacaksınız.Peki nedir bu problem?Normalde(örnek olarak q3'ü verelim) picmipi 5 yapsanız bile ekranda gördüğünüz health,armor,timer ikonları bundan etkilenmez yani görsel bir deformasyon gözlenmez.Ama C-S'de genel olarak "hud" denilen bu ikonlar picmipin çok yüksek olması durumunda okunmaz hale gelebiliyor ve bu da alışana kadar(ki bazen alışmak da mümkün olmuyor )oyuncunun büyük zorluklarla karşı karşıya kalması anlamına geliyor.

/gl_max_size ### (256)
En yüksek texture boyutunu belirler.VooDoo 3 ve aşağı kalitede olan 3dfx kartları için en yüksek
değer 256'dır(kimde kaldi o kartlar lem : ).Eğer bir Ge-Force'a sahipseniz bu değeri 512'ye çıkararak çok daha kaliteli görüntülere sahip olabilirsiniz.Bu değeri ne kadar 'düşürürseniz' FPS o kadar 'artar' ama aynı şekilde görsel kalite 'düşer'.

**Önerilen değer 128 veya 64**

/gl_cull # (1)
Bu komut herhangi bir 3-D sahnesinde sadece 'görünen' nesnelerin render edilmesini sağlar.Görünmeyen nesnelerin render edilmesinin pek de bir faydasının olmayacağını düşünerek bu
değerin 1 olarak kalması çok faydalı olur.(Default değeri eğer 1 değil ise)

/gl_playermip #.# (0.0)
Bu komutu gl_picmipin oyuncu modelleri için olanı olarak da düşünebiliriz.Ne kadar yüksek değerler verirseniz FPS o kadar 'artar' ama kalite düşer.Bu komutu kullanırken ne kadar yüksek
değerler vermeniz tamamiyle sizin insiyatifinize kalmış.

**Önerilen değer 4.0**

/violence_ablood #.# (1.0)
/violence_hblood #.# (1.0)
/violence_agibs #.# (1.0)
/violence_hgibs #.# (1.0)
Oyunda birisine Headshot çektiğinizde veya kritik bir vuruş yaptığınızda oyuncunun merminizle temas eden yerinden kan ve vücut parçaları çıkar(blood&gib).Özellikle çok fazla oyuncunun ve aksiyonun render edildiği sahnelerde bir de bu kan ve gibs olayı ekran kartına ekstra bir yük bindirir.Bu değişkenlerin tümünü '0.0' yapmanız FPS kazancı sağlayacaktır.

**Önerilen değer 0.0**(Hepsi için)

!!ÖNEMLİ NOT!!:Bu değerleri 0.0 yapmanız durumunda "ya ben bu adama cidden vurdum mu" şüphesine
düşebilirsiniz.Çünkü rakibinizi vurduğunuzu gösteren 'rakibinizin yavaşlaması'ndan başka bir ipucu kalmıyor.


/gl_keeptjunctions # (1) -
Bu değer default olarak 1'dir ve texturelar arasındaki "crack"leri hafif şekilde enable eder.
0 yapmanız durumunda FPS az da olsa artacaktır.


**Önerilen değer 0**

/gl_lightholes # (1) -
Default olarak gelen 1 değeri "ışık deliklerini" görmemizi sağlar.Bunu 0 yapmanız FPS'yi arttırır.

**Önerilen değer 0**

/gl_round_down # (3)
Bu komut texture boyutundanki round-down değerini belirler.Yüksek değerler vermeniz durumunda fps artacağı gibi texture kalitesi düşecektir.

**Önerilen değer 9**

/gl_texsort # -

Bu değerin 1 olması durumunda texturelar daha canlı ve parlak görünecektir.0 yaptığınızda FPS artacağı gibi görsel kalitede düşme yaşanabilir.

/gl_texturemode [Texture Modunun ismi]

1-)GL_NEAREST_MIPMAP_NEAREST
2-)GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST
3-)GL_NEAREST_MIPMAP_LINEAR
4-)GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR

En kaliteliden kalitesize doğru sıralama:

4>3>2>1
En yüksek FPS verenden en az FPS verene doğru olan sıralama:
1>2>3>4
NOT:En yüksek FPS veren 1 ve 2. modları kullandığınızda uzaktaki nesneleri tam olarak seçemeyebilirsiniz.


/gl_wateramp # (0) -
Bu değişkenin 1 olması bazı haritalarda olan "sulardaki" dalgaların şiddetini(amp) arttırır.0 olarak kalması tavsiye edilir(FPS artar).


/gl_ztrick # (?) -
Özellikle 3dfx kullanan oyuncuların bu değeri mutlaka 1 yapması gerekiyor(FPS artışı).Diğer kartlarda da FPS'yi arttırdığı biliniyor ama bazı kartlarda "flickering" problemine yol açabiliyor.Artık deneyerek 1/0'ı sizin seçmeniz gerekiyor.

/r_drawviewmodel # (1) -

Bu değişkeni 0 yaptığınızda taşıdığınız silahı ve seçtiğiniz modelin kollarını göremezsiniz.Bu da daha az render edilen nesne anlamına geleceği için FPS'yi arttırır.

NOT:Bu değişkeni 0 yaptığınızda silahı görmeden oynamaya alışmak çok zor gelebilir.Buna rağmen bu değişkenin "0" olması o kadar da yadırganacak birşey değildir çünkü ekranda gördüğünüz tek şey crosshair olacağı için direk crosshair'e odaklanmak aiminizi geliştirecektir.Özellikle Scout ve AWP kullanan oyuncular için bu değerin "0" olması çok faydalı olabilir.

/r_dynamic # (?) -
Bu değişkenin 1 olması dynamic-lightning denilen uygulamayı devreye sokar ve FPS'yi düşürür.0 olarak atanması ise FPS'de artışa yol açar.

***Önerilen değer 0***

/r_decals #### (4096)
Her ne kadar r_decals single-player decallarından sorumlu olsa da,multiplayer oynarken de faydası görülmüyor değil.

***Önerilen değer 0***

/r_lightmap # (1) -
Bu değişkeni 0 yapmak haritalardaki ışıklandırma ve gölgelendirme modunu software moduna yakın bir tarza çevirerek FPS'yi arttırır.

***Önerilen değer 0***

/cl_himodels # (1) -
Bu değişkeni 0 olarak atamanız yüksek kaliteli model renderingini engelleyerek FPS artışına katkıda bulunacaktır.

***Önerilen değer 0***

/r_mirroralpha # (1) -
Bu değişkeni 0 olarak belirlemeniz bazı textureların yansıtıcı özelliğini kapatır ve bu da FPS artışına yol açar.

***Önerilen değer 0***

/r_shadows # (0) -
Bu değişkenin 0 olarak kalması FPS'nizin azalmamasını sağlar.

***Önerilen değer 0***

/r_mmx # (0)
Eğer MMX hesaplama modunu destekleyen bir işlemciniz varsa( P|| ve yukarısı,ayrıca celeronlar )
bu değişkeni 1 yapmanız tavsiye edilir.

Aşağıda Counter-Strike oynarken kullanabileceğiniz bazı console komutları yer alıyor. Bu komutları genelde klavyenin en solundaki é tuşuna basarak açılan "console"a yazarak aktif hale getirebilirsiniz. Eğer bir komutu sürekli kullanmak isterseniz, bu komutu autoexec.cfg (yoksa cstrike dizinine oluşturun) adlı dosyaya eklemenizi öneririz. Yazıda kullanılan # işaretleri yerine bir sayı girmeniz gerekiyor.


/adjust_crosshair

Counter-Strike oynarken kullanılan default crosshairin rengini değiştirir. Fakat bu değişiklik zoomlu silahları (aug, commando, awp, scout) etkilemez. Karanlık haritalarda sarı rengi kullanmanız tavsiye edilir.

/net_graph 3

LAN veya Internet ortamında oynarken o andaki bağlantı durumunu (ping, loss, choke) gösterir.

/cl_showfps 1

FPS'nizi ekranın sol-üst köşesinde gösterir

/scr_conspeed ####/
Konsolun açılış hızını değiştirir.En yüksek "mantıklı değer "9999"dur.Ne kadar yüksek değer yazarsanız konsolunuz o kadar hızlı açılır.

/scr_centertime #.##

Oyun esnasında ekrana gelen "Player dropped the bomb" türünden yazıların ekranda kaç saniye kalacağını belirler.

/hud_centerid 1
Silahınızı bir oyuncuya doğrulttuğunuzda o oyuncunun nicki ekranın sol alt köşesinde yerine tam ortasında gösterilmesini sağlar.

/hud_saytext_time #.##
Ekranın sol-alt köşesinden akan yazıların her bir satırının kaç saniye boyunca görüntüleceğini belirler.

/hud_fastswitch 1
Herhangi bir slottaki silahı hızlı seçmek için kullanılır

/hud_deathnotice_time #.##
Ekranın sağ üst köşesindeki kimin öldüğüne dair frag ikonlarının ve yazıların kaç saniye ekranda kalacağını belirler

/con_color "### ### ###"

Konsol ve ekranda akan yazıların rengini değiştirmek için kullanılır.
"Red Green Blue" (RGB) formatında bir değer vermeniz gerekiyor. Hangi değerlerin hangi renge tekabül ettiğini anlamak için Paint progr***** kullanın. Örnek: /con_color "94 255 255" Oyundayken " işaretini çıkarmak için Shift+i kombinasyonunu kullanın veya direk config.cfg dosyasının içinden editleyin.

/condump
Console'da görünen bütün yazıları cstrike dizininize condump.txt adındaki bir dosyaya yazıp kaydeder.

/brightness #.#
/gamma #.#

Default olarak gelen parlaklığı az buluyorsanız bu değerleri yükseltebilirsiniz. Örnek: gamma 4.5 brightness 8.9

/hideradar
Radarı kapatır. (Tavsiye edilmez!)

/drawradar

Radarı açar.
 

Yorum Yaz